Welkom bij de ChristenUnie afdeling Aalten

De ChristenUnie afdeling Aalten is een partij die is gebaseerd op een bijbels profiel. In de gemeenteraad hebben wij momenteel 2 zetels, die worden ingenomen door Johan Pennings en Hanny Noorman. Sinds 2014 maakt deChristenUnie deel uit van het Aaltens college.

Wil je op de hoogte blijven van al het laatste nieuws rondom de ChristenUnie? Bezoek dan regelmatig deze site of volg ons via de Social Media op onze Facebook pagina of via Twitter, of schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Nieuws met label 'Fractie'

Bekijk nieuws zonder te selecteren op label

Raadsbeschouwing februari 2018

maandag 05 maart 2018 De laatste vergadering van deze raadsperi-ode was op 20 februari jl. Deze gemeenteraad is (bijna) vier jaar actief geweest. Op 21 maart a.s. zijn de gemeenteraadsverkiezingen.

De raadsvergadering werd traditiegetrouw met een moment stilte geopend. Op de agenda stonden drie bespreekstukken, waaronder twee moties die (mede) waren ingediend door de ChristenUnie. lees verder
Steunfractie

Raadsbeschouwing Januari 2018

zondag 04 februari 2018 Dit was de eerste vergadering van Gemeenteraad en ook nog de eerste met de nieuwe burgemeester als voorzitter. Nog een beetje onwennig met de hamer, maar dat komt wel goed. En het zou een korte vergadering worden was zijn voorspelling. Maar als HMV van een hamerslag- een bespreekpunt gaat maken, dan gaat dat extra tijd kosten.
De vaste tribune was weer vol. Er stonden twee punten op de agenda die belanghebbenden wel in beweging zetten. De Gemeenschaps- en Kulturhusen spreekt natuurlijk menigeen aan en vooral als er een onderzoek naar het (financiële) reilen en zeilen is gedaan door de rekenkamer. En hoe zit de toekomst er uit voor deze organisaties? In het verslag van Hanny kunt u meer lezen. lees verder
Steunfractie

Raadbeschouwing November 2017

zondag 03 december 2017 Op 28 november werd weer een raadsvergadering gehouden met een volle tribune. Al snel bleek dat het om veel Barloërs ging. Het eerste bespreekpunt op de agenda gaf daar alle aanleiding toe. Namelijk aanhoren of het echt mogelijk gaat worden om één gebouw op het (bijna) voormalige AZC voor sloop te sparen en die ter beschikking te stellen aan de Oranjevereniging. Na het positieve besluit schorste de voorzitter de vergadering en renden in eerste instantie de (Barlose) CDA naar het bestuur van de vereniging om hen te feliciteren met deze grootse buit.
Hieraan vooraf had de ChristenUnie in het vragenuurtje gevraagd wat meer voorlichting te geven opdat het omstreden carbidschieten op de zondag pas na het middaguur zal plaats gaan vinden om overlast voor kerkdiensten te voorkomen. Maar carbidschieten doe je in het buitengebied! Lastig om zo'n opmerking te pareren.
Meer van deze raadsvergadering staat in de beschouwing door Tobias. lees verder